Free FM Live Radio On9

Free FM Live Radio on9 and world news from various categories of music radio online and news worldwide. The internet radio will be broadcasting and streaming live to your computer. That is the power of online streaming radio!
http://live-radio-on9.blogspot.com/


Keluarga tuntut mayat Gaddafi

RAKYAT Libya berbaris untuk melihat mayat Gaddafi yang ditempatkan di stor pembekuan di Misrata, semalam.
RAKYAT Libya berbaris untuk melihat mayat Gaddafi yang ditempatkan di stor pembekuan di Misrata, semalam.
MISRATA (Libya): Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (Nato) akan mengakhiri serangan udara di Libya, sementara keluarga Muammar Gaddafi menuntut mayat pemimpin itu untuk dikebumikan dengan sempurna selepas kematian secara misteri pemimpin berkenaan menamatkan pemerintahannya selama 42 tahun.
Dalam satu kenyataan di stesen televisyen berpangkalan di Syria, keluarga Gaddafi menuntut mayat Gaddafi, anak lelakinya, Mo’tassim dan beberapa lagi pengikut setia pemimpin terbabit yang terbunuh, Khamis lalu.
“Kami menyeru Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) dan Amnesty International menggesa Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) menyerahkan mayat pejuang syahid berkenaan kepada suku kaum kami di Sirte bagi membolehkan mereka melakukan upacara pengebumian mengikut syariat Islam,” kata kenyataan itu.

Dalam satu kenyataan pada sidang akhbar lewat malam kelmarin, Setiausaha Agung Nato, Anders Fogh Rasmussen berkata, tentera sekutu Barat sudah mengambil keputusan untuk menghentikan operasi pada 31 Oktober depan.


Seperti pegawai Barat lain, Rasmussen tidak menyuarakan kekesalan atas kematian mengerikan bekas pemimpin Libya itu yang ditangkap masih hidup oleh tentera NTC tetapi sudah mati ketika dibawa ke hospital.

No comments:

Post a Comment